پایگاه خبری تحلیلی تکنولوژی و فناوری
انعکاس آخرین اخبار از دستاوردهای تکنولوژی و فناوری روز دنیا

آیا به خاطر دارید که چند وقت قبل تصاویری از یک گوشی اچ تی سی به همراه دکمه اختصاصی فیس بوک به بیرون درز کرده بود؟ اکنون معلوم شده که آن گوشی ها واقعی بوده اند زیرا که امروز اچ تی سی از گوشی های HTC ChaCha و HTC Salsa پرده برداری کرد. هر دوی این دستگاه ها توسط دکمه مخصوص فیس بوکی که بر رویشان تعبیه شده امکان دسترسی آسان و ساده ای را به فیس بوک فراهم می آورند. این گوشی ها با سیستم عامل اندروید Gingerbread 2.3.3 تغذیه می شوند و برای یکپارچه کردن فیس بوک با سرتاسر دستگاه از آخرین نسخه HTC Sense استفاده می کنند. وقتی که با یکی از دوستانتان تماس می گیرید و یا با شما تماس گرفته می شود، صفحه نمایشِ شماره­گیرتان آخرین وضعیت و تصاویر  دوستتان را به شما نشان می دهد و حتی در صورتی که تارخ تولد وی نزدیک باشد آنرا هم به شما اعلام می کند. دکمه فیس بوک در حقیقت یک نوع آگاه کننده مفهومی می باشد و مثلا اگر شما عکسی گرفته باشید می توانید با فشار دادن آن دکمه در همان لحظه آن را بر روی فیس بوک آپلود کنید. هم چنین می توانید به دوستانتان اجازه بدهید بدانند شما در حال حاضر دارید به چه موسیقی ای گوش می دهید‌، تنها کافی است زمانی که مشغول گوش دادن به موسیقی هستید دکمه فیس بوک را فشار دهید!

در سمت دیگر، گوشی HTC Salsa قرار دارد که به طرز غیرمعمولی شبیه HTC Hero به نظر می رسد. این اسمارت فونِ بسیار سریع دارای عملکرد بالایی نیز می باشد، از دیگر مشخصات این گوشی دوربین ۵ مگاپیکسلی و صفحه نمایش لمسی ۳٫۴  اینچی با رزولوشن ۴۸۰ * ۳۲۰ پیکسل می باشند. در سمت جلوی گوشی نیز یک دوربین VGA برای مواقعی که به تماس های ویدئویی نیاز داشته باشید، تعبیه شده است.

گوشی HTC ChaCha برای راضی نگاه داشتن افرادی که دیوانهِ پیام دادن هستند کیبوردی QWERTY را در طرحی شیب دار  عرضه کرده است. این کیبورد به گونه ای است که به آسانی دیده می شود و برای تایپ نیز بسیار راحت است. این گوشی صرفنظر ار دوربین VGA در قسمت جلویی، دارای دوربینی ۵ مگاپیکسلی به همراه فلاش LED می باشد که دارای قابلیت فوکوس خودکار نیز می باشد، عکس ها و ویدئوهای شما می توانند در صفحه نمایش لمسی ۲٫۶ اینچی و با رزولوشن ۴۸۰ * ۳۲۰ پیکسل به نمایش درآیند.

مجله خبری تحلیلی پارس
منبع: مجله خبری تحلیلی پارس



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 27 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط علی حقیقت جو

بنا بر گزارش رویترز شرکت هایی برای خرید توییتر وارد مذاکره شده اند که فیس بوک و گوگل مهم ترین انها هستند . آنچه از اخبار بر می آید این است که مبلغی که برای خرید توییتر عنوان شده است بین هشت تا ده میلیارد دلار می باشد . Twitter  که در سال ۲۰۰۶ ایجاد شده است امکان ارسال پیام هایی در اندازه ۱۴۰ کاراکتر را برای کاربرانش فراهم می آورد با رشدی چشمگیر اکنون بیش از ۱۷۰ میلیون کاربر دارد و به یکی از محبوب ترین سایت ها و سرویس ها نزد کاربران تبدیل شده است اما سوالی که مطرح است سرویسی که در سال گذشته از راه تبلیغات تنها ۴۵ میلیون دلار درآمد کسب کرده چگونه اینچنین مبلغی برای آن پرداخت می شود ؟

مجله خبری تحلیلی پارس
منبع: مجله خبری تحلیلی پارس



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 24 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط علی حقیقت جو

  چندی پیش خبری مبنی بر کار کردن گوگل بر روی شبکه اجتماعی خاص خود با نام Google+1 یا اقیانوس الماس منتشر شد که گویا قرار است گوگل با آن به جنگ با غول این شبکه یعنی فیس بوک برود . خبر ها حاکی از این است که یکی از مشخصه های بارز این شبکه اجتماعی امکان چت ویدیویی کاربران با یکدیگر است که همزمان بیش از ۱۲ نفر با هم می توانند در یک گروه اجتماعی بصورت ویدیویی چت نمایند. کاربران امیدوارند گوگل که ید طولایی در ارایه خدمات بی عیب و نقص به کاربران است و اغلب خدماتی متمایز از دیگران را ارایه می نماید بتواند در این پروژه علاوه بر امکانات خوب ، شبکه ای امن با حفظ حریم خصوصی را فراهم آورند .

مجله خبری تحلیلی پارس
منبع: مجله خبری تحلیلی پارس



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 20 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط علی حقیقت جو

سلام دوستان

در پست های قبل به این موضوع پرداختم که اصلا SSl چی هست و به چه درد میخوره .

برای مراجعه به مبحث گذشته به آدرس زیر مراجعه کنید :

SSL چیست ؟

حالا میخواهیم بدونیم چجوری میشه از فناوری Secure Socket Layer یا به اختصار SSL توی سایت هایی که از این پروتکل پشتیبانی میکنن استفاده کنیم ؟

مجله خبری تحلیلی پارس
منبع: مجله خبری تحلیلی پارس



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 19 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط علی حقیقت جو

جی‌میل دارای یک خصیصه فوق‌العاده  Labمی باشد که امکان اضافه کردن ابزار iGoogle یا هر ابزاری را بوسیله تکنولوژی سوم شخص در صندوق نامه های ورودی جی میل شما می دهد . این کار به شما اجازه می دهد که هرگونه خصیصه یا کاربردی رامانند Google Docs ، Twitter ، sticky notes ، در حساب کاربری جی‌میل خود لیست و اضافه کنید . چنین ابزاری برای فیس‌بوک توسط iBuno  ایجاد شده است .

مجله خبری تحلیلی پارس
منبع: مجله خبری تحلیلی پارس



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 12 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط علی حقیقت جو

فیس بوک طی بیانیه­ ای که ماه دسامبر گذشته منتشر شد، اعلام کرد تصمیم گرفته حساب کاربری تمامی استفاده کنندگانش را با پروفایلی جدید ارتقا بخشد. هرچند که الزاما همه­ ی اشخاص به چیدمانی که با پروفایل جدید می­ آید علاقه ندارد، این چیدمان راه را بر برخی امکانات “هک کردن” باز می­ کند.

مجله خبری تحلیلی پارس
منبع: مجله خبری تحلیلی پارس



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 11 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط علی حقیقت جو

ه گزارش فارنت و به نقل از تچ‌کرانچ اوایل وقت امروز (به وقت محلی)‌صفحه رسمی طرفداران مارک زوکربرگ موسس فیس‌بوک شاهد پیغام‌هایی بود، که نشان از آن داشت که هکرها توانسته‌اند کنترل این صفحه را در دست خود بگیرند. در اولین پیغام مشکوک در این صفحه فیس‌بوک آمده بود:

اجازه بدید هک کردن آغاز بشه:  اگر فیس‌بوک به پول احتیاج دارد، چرا به جای رفتن سراغ بانک‌ها به کاربران خود اجازه نمی‌دهد که به روش‌های اجتماعی در این شبکه سرمایه‌گذاری کنند؟ چرا نباید فیس‌بوک به یک اجتماع کسب‌وکار، که محمد یونس برنده جایزه صلح نوبل پیشنهاد آن را داد، تبدیل شود؟

Zuckerberg’s Facebook Fan Page

مجله خبری تحلیلی پارس
منبع: مجله خبری تحلیلی پارس



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 11 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط علی حقیقت جو

برنامه کاربردی درباره من، سایت پروفایل شخصی ممتازی که ‌به شرکت ای‌او‌ال(AOL)

واگذار شده‌است، تنها چند روز پس از معرفی عمومی آن، چند بخش ویژه را از که قبلا از قلم افتاده بودند را به این برنامه می افزاید. اگر هیچکس نتواند پروفایل شما و تمام آنچه را که به برنامه کاربردی درباره من افزوده شده‌است را پیدا نماید، کیفیت خوب و کاربردی بودن پروفایل شما اصلا اهمیت ندارد. شما اکنون خیلی سریع میتوانید پروفایل خود را روی شبکه‌های اجتماعی‌تان به اشتراک بگذارید و صفحات برنامه درباره من را جستجو کرده و پیدا نمایید.

مجله خبری تحلیلی پارس
منبع: مجله خبری تحلیلی پارس



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 4 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط علی حقیقت جو

چهارم فوریه ۲۰۰۴،سالی بود که فیس بوک در اتاقی که مال موسس آن (مارک زوکربرگ) بود ،برای دانشگاه هاروارد برای ورد به اینترنت متولد شد.خیلی سریع تر از انی که بشود فکر کرد،گسترش پیدا کرد،به صورتی که بعد از گذشت دو هفته از ساخت،بیش از نیمی از دانشجو های دانشگاه هاروارد عضو آن شده بودند!قصه از این فراتر رفت و کاربران فیس بوک از یک میلیون هم گذشت!

در سرتاسر جهان،آواز و شهرت فیس بوک شنیده می شود.همه با آن سرگرم هستند،با دوستان و آشنایان در ارتباط هستند و حتی بعضی ها زندگی خود را در فیس بوک جستجو می کنند و وابسته به این سرویس اجتماعی که خودش را در بالاترین جایگاه میبیند و مای اسپیس را پشت سر گذاشته است ،هستند.من و شما هم یک حساب کاربری در فیس بوک داریم!حتی اخیرا اثر فیس بوک بر زندگی مردم نشان داده شد.بله!شما هم باید بدانید.خفه شدن بچه در وان حمام به علت سرگرم شدن مادرش با فیسبوک!این چیز کمی نیست.فیس بوک در خانواده ها رخنه کرده  و عضو گیری کرده است.با این اوصاف،جای هیچ تردیدی باقی نمی ماند که باید استفاده از فیس بوک متعادل شود.این سرویس به طور وحشتناکی در حال گسترش است و صرف نظر از اینکه سرویسی بسیار خوب برای ارتباطات است،حتما می تواند اثر های منفی هم بر جای بگذارد و در این هیچ شکی نیست.اعمالی مانند انتشار تصاویر و ویدئو های خصوصی توسط افراد،انتشار شایعات ،انتشار مطالبی که افراد را تحریک می کندو  دیگر اثراتی که به سادگی نمی توان از آن ها چشم پوشی کرد!درست است که همیشه باید نیمه ی پر لیوان را ببینیم،اما نباید در مورد فیس بوک از نیمه ی خالی به راحتی گذشت. پس باید قبل از اینکه زندگی به طعم فیسبوکی،خطری جدی برای ما محسوب شود،آن را کنترل کنیم.

البته با تمام این اوصاف،کسی منکر فیس بوک با تمام امکانات و عظمتش نمی شود و تمام این مطالب تنها جهت هشداری برای خوانندگان و کلا کسانی که فیس بوک را در زندگی خود لمس می کنند، است.

در یک نظر سنجی که اخیرا نتایج آن اعلام شده است،از شرکت کنندگان خواسته شده بود تا نظر خود را در مورد فیسبوک بیان کنند.نکته ی جالب در اینجاست که ۳۵ درصد از شرکت کنندگان(نزدیک به ۲۵۷نفر) نظر خود را با گزینه ی”فیسبوک؟!به هبچ وجه!” بیان کردند و نزدیک به ۲۸ درصد از شرکت کنندگان(نزدیک به ۲۰۹نفر) ،نظر خود را با بیان این جمله ابراز کردند:”اثرات منفی  فیس بوک را تحمل می کنم فقط برای امکانات خوب و عظمتش”.راستی،چه عاملی باعث میشه تا فیس بوک را  دوست داشته باشیم و همچنین در طرف مقابل،از بدی آن رنج ببریم؟!

چه فیس بوک را حمایت می کنید و چه از آن دوری می کنید،فیس بوک منبعی عظیم و پر از امکانات منحصر به فرد برای سرگرمی و داشتن ارتباط با دیگران است.در این مطلب، هم از متنفر های فیسبوک حمایت می شودو همچنین از دوست داران آن!چون در این مطلب ۱۵ کاغذ دیواری فیس بوک هم برای دوست داران و هم برای متنفران آن گردآوری شده است …!پس اگر از ان دسته افراد هستید که سایه ی فیس بوک را از دور با تیر و کمان می زنند،بهتر است لوگو های این سایت را از دست ندهید!

مجله خبری تحلیلی پارس
منبع: مجله خبری تحلیلی پارس



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 4 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط علی حقیقت جو

فلیکر در اکتبر سال گذشته امکانی را برای ایجاد یک حساب کاربری جدید فلیکر با ارتباط دادن آن به یک آی­دی گوگل ارائه نمود. این سبب شد تا فرایند عضویت (signup) برای کاربرانی که یک آی­دی گوگل داشتند راحتتر شود، چون آنان برای استفاده از این سرویس ناچار به ایجاد یک آی­دی یاهو نمی­شدند.

دیروز فلیکر اعلام کرد که این قابلیت را گسترش داده است تا به همه کاربران جدید و فعلی امکان ورود به سرویس با آی­دی گوگل یا آی­دی فیسبوک را بدهد.

 

مجله خبری تحلیلی پارس
منبع: مجله خبری تحلیلی پارس



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 4 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط علی حقیقت جو

در سال ۲۰۱۰ فیس بوک در عنوان بیشترین صفحه بازدید شده در وب ، از گوگل پیشی گرفت – که البته چیز غافلگیر کننده‌ای نبود . فیس بوک با ۶۰۰  میلیون عضو در حال رشد و بیش از ۱۰۰۰۰ کاربرد مورد استفاده ، روش استفاده مردم از وب و شیوه ارتباط با دیگران را تغییر داده است .  اجازه دهید اعتراف کنم که ، حتی اگر من تصمیم بگیرم که  گوگل ، به عنوان صفحه اصلی جستجو گر من باقی بماند، ولی باز هم اولین چیزی که ناخود آگاه در قسمت آدرس مرورگرم تایپ می‌کنم حروف “fa” میباشد . به نظر شما، من تنها کسی هستم که این کار را انجام می دهم ؟

مجله خبری تحلیلی پارس
منبع: مجله خبری تحلیلی پارس



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 4 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط علی حقیقت جو

عطش داشتن کاربران بیشتر برای فیس بوک سیری ناپذیر است که مطمئنا هرچه کاربران این شبکه‌ی بزرگ ارتباطی بیشتر شوند، به تبع آن سود شرکت نیز بیشتر خواهد شد. امروز در وبلاگ خبری فیس‌بوک خبر جالبی منتشر شده است.

مجله خبری تحلیلی پارس
منبع: مجله خبری تحلیلی پارس



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 2 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط علی حقیقت جو

به طور معمول وقتی که شما پیامی دریافت می کنید که انتظارش را نداشتید باید برای چک کردن آن به قسمت پوشه ی هرزنامه ها در سیستم جدید فیسبوک مراجعه کنید . هنوز کار با این قسمت به طور واضح توضیح داده نشده برای همین بهتر است این مقاله را به خوبی مطالعه کنید تا درک درستی از این قسمت پیدا کنید .

توجه داشته باشید که اگر شما سیستم جدید پیام فیسبوک را فعال نکرده اید می توانید با مراجعه به این قسمت آن را فعال کنید .

مجله خبری تحلیلی پارس
منبع: مجله خبری تحلیلی پارس



ادامه مطلب...
تاریخ: 23 دی 1389برچسب:,
ارسال توسط علی حقیقت جو

شما از فیس بوک برای ارتباط و در تماس بودن با دوستان قدیمی، خانواده و خویشاوندان استفاده می کنید و هیچ گاه مانند اکنون، احساس لذت از ارتباطات آنلاین با افرادی که دوستشان دارید را نداشته اید. شما از مشاهده افکار و نظرات دوستان لذت می برید. با آنها عکس، ویدئو و مطالب خود را به اشتراک می گذارید. بازی های آنلاین درون فیس بوک را تجربه می کنید و از صمیم قلب در مورد هر یک از این امور اظهار نظر کرده و کامنت می گذارید. اما ناگهان اتفاق جدیدی رخ می دهد.

متوجه می شوید دوستان فیس بوکی شما پیام ها و پست هایی روی دیوار حساب خود از طرف شما دریافت کرده اند که شما هرگز آنها را ننوشته و ارسال نکرده اید! بدتر از این، درون نظراتی که با نام شما ارسال شده لینک هایی وجود دارد که احتمالا می تواند منجر به آسیب رساندن به کامپیوتر آنان و از بین رفتن اطلاعات ذخیره شده روی هارد دیسک آن گردد. و سرچشمه همه این مشکلات حساب کاربری شما است. حدس می زنید در این حالت دوستانتان در مورد شما چه فکر می کنند؟ و چگونه می توان این دردسر را رفع  و ارسال پیام را متوقف کرد؟ در ادامه به این مساله خواهیم پرداخت...

مجله خبری تحلیلی پارس
منبع: مجله خبری تحلیلی پارس



ادامه مطلب...
تاریخ: 16 دی 1389برچسب:,
ارسال توسط علی حقیقت جو

در بعد از ظهر روز 16 نوامبر 2010 مارک زاکربرگ (صاحب فیس بوک) در حال سخنرانی کنفرانسی در یکی از اتاق های فیس بوک بود.این اتاق که در محل کار کارمندان فیس بوک بود به دلیل این که اتاق را شیشه های شفافی احاطه کرده بود بنابراین همه کارمندان فیس بوک می توانستند مارک را ببینند.اتاق های کنفرانس فیس بوک کمی بزرگ هستند و در این مکان بر خلاف فیس بوک همه حریم خصوصی دارند!………

جهت کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید :

مجله خبری تحلیلی پارس
منبع: مجله خبری تحلیلی پارس



ادامه مطلب...
تاریخ: 27 آذر 1389برچسب:,
ارسال توسط علی حقیقت جو

یکی از جالبترین چیزها در مورد شبکه های اجتماعی از جمله فیس بوک این است که اعضا به آسان می توانند از هر کجا که هستند به حساب خود دسترسی داشته باشند. با تمام این امکانات ارائه شده برای ورود به حساب، اعضا مقدار زیادی آزادی عمل در اختیار خواهند داشت. متاسفانه ، همواره با آزادی ای که به دست می اوریم در عوض سطح معینی از مسئولیت هم بر عهده ما گذارده می شود. و در فیس بوک نیز شما مسئول حفظ امنیت حساب کاربری خود هستید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید :

مجله خبری تحلیلی پارس
منبع: مجله خبری تحلیلی پارس



ادامه مطلب...
تاریخ: 22 آذر 1389برچسب:,
ارسال توسط علی حقیقت جو

احساس نمی­کنید که درست همین دیروز بود که فیس‌بوک ظاهر خود را نونوار کرد؟ به نظر می­رسد که این غول دنیای شبکه­های اجتماعی قبل از انجام بی­دلیل تغییرات عمده­تر به اندازه کافی برای خو گرفتن افراد با ظاهر جدیدش منتظر می­ماند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید :

مجله خبری تحلیلی پارس
منبع: مجله خبری تحلیلی پارس



ادامه مطلب...
تاریخ: 19 آذر 1389برچسب:,
ارسال توسط علی حقیقت جو

طی چند سال اخیر خبرها و پیش بینی های زیادی راجع به شبکه اجتماعی گوگل بوده است.این بار نام Google +1 یا گوگل پلاس وان شنیده می شود .ظاهرا اهمیت Google + 1 به قدری است که سرگی برین یکی از ۲ صاحب گوگل به صورت جدی روی این پروژه کار می کند و نقش مهمی در Develop این پروژه دارد .

جهت کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید :

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

مجله خبری تحلیلی پارس
منبع: مجله خبری تحلیلی پارس



ادامه مطلب...
تاریخ: 15 آذر 1389برچسب:,
ارسال توسط علی حقیقت جو

فیس‌بوک از ۱۵ نوامبر سیستم پیام‌رسانی خود را برای ۵۰۰ میلیون عضو راه‌اندازی کرد، اقدامی که می‌تواند این شبکه‌ اجتماعی را به بزرگترین فراهم‌آورنده سیستم‌های پیام‌رسان اینترنتی تبدیل کند و رقبایش گوگل، یاهو و مایکروسافت را با چالش روبه‌رو کند.

مجله خبری تحلیلی پارس
منبع: مجله خبری تحلیلی پارس



ادامه مطلب...
تاریخ: 14 آذر 1389برچسب:,
ارسال توسط علی حقیقت جو

با سلام به شما کاربر گرامی

 

بدین وسیله به اطلاع میرساند وبلاگ فوق به آدرس www.ICTpars.com انتقال یافت .

البته مطابق با برنامه ، تاریخ انتقال وبلاگ ابتدای سال آینده اعلام شده بود ، که متاسفانه به دلیل یک سری از مشکلات فنی از طرف سرویس دهنده لوکس بلاگ این برنامه زودتر عملی شد .

منتظر دیدار شما عزیزان در وبسایت جدیدمان با عنوان مجله خبری تحلیلی پارس هستیم .

 

مدیریت وبلاگ - علی حقیقت جو

مجله خبری تحلیلی پارس
منبع: مجله خبری تحلیلی پارس




تاریخ: 1 فروردين 1398برچسب:درباره وبلاگ,تماس با مدیریت,
ارسال توسط علی حقیقت جو

یکی از شبکه های اجتماعی اینترنتی که در بین کاربران عادی اینترنت چندان مشهور نیست yammer است

البته این بدان معنی نیست که این سایت کارایی و محبوبیت ندارد.بلکه نقطه ای که مدیر yammer به آن نشانه رفته است کاربران عادی اینترنت نیست یلکه صاحبان شرکتها و مدیران موسسات بزرگ است!

مجله خبری تحلیلی پارس
منبع: مجله خبری تحلیلی پارس



ادامه مطلب...
تاریخ: 28 آبان 1389برچسب:,
ارسال توسط علی حقیقت جو
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 79
بازدید کل : 258853
تعداد مطالب : 241
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1

مجله خبری تحلیلی پارس
منبع: مجله خبری تحلیلی پارس